Smink & hår tips!

2010-10-18 @ 17:35:45
kategori:Life of beauty ♥ [2] Kommentarer
SMINKET:

Mascara -
Jag tar ganska mycket för jag vill ha jätte ifyllda ögonfransar, men jag
försöker alltid att inte ta FÖR mycket så att det blir klumpigt, det är inte snyggt!
Vill du ha bra mascaror har jag jättemycket bra tips på olika mascaror, det är bara att
fråga om det. Just nu använder jag massor av olika och alla är inte bra så det är lite
svårt att ta det nu, men ska köpa nya och när jag har gjort det kommer det en smink
video som ni tjatar om hela tiden. Om du vill ha fin böj på ögonfransarna om du nu
inte har så böjda, så köp och använd ögonfransböjare, köp inte det på H&M iallafall.

Eyeliner/kajal - Använder det dock inte ofta, använder det bara när jag har lite
mascara så att ögonfransarna ser lite fylligare ut. Ett tips är att ta inte kajalen under
ögonfransarna där uppe för då ser ögonen mindre ut.

Solpuder - Ett bättre sätt att se lite brunare ut än att använda äckligt mycket brunkräm.
Det solpudret jag har blir man inte för brun så att man får rand, det täcker bra & man ser
inte krit vit ut. Alltså, är det bättre än brunkräm!

Rouge - H&M's rouge är världens bästa, den glittrar lite så man ska inte ta för mycket.
Men huden ser fin och "slät" ut när man tar lite grann ovanför kindbenen! ;)

Läppglans/läppstift - Det är ju något alla använder, iallafall dom flesta. Jag köpte ett
jättefint läppstift häromdan och det var superfint, så det ger ansiktet en liten extra klick!
http://victoriaeklund.blogg.se/images/2009/hmmakeup_34725527_57554074.jpg

HÅRET:

Bra hårborste -
Det är ju ett måste, det är klart att man måste ha en bra hår borste så
att man får bort alla tovor & allt trassel. Det är punkt nummer ett.

Platta håret - Det gör jag vardagligen, hatar lockigt hår, måste platta annars vet jag inte
vad jag ska ta mig till. Så gillar ni mitt hår och vill ha tips är det bara att använda det jag gör.

Hårspray - Används INTE ofta, absolut inte! Bara någon gång ibland jag aldrig får till det.
Tar det inte för att håret liksom ska stå upp och se fjortis aktigt ut, utan för att det ska få en
finare volym i sig & inte vara så tråkigt och hänga rakt ner som stripet hår.

Lukta gott - Det finns några slags "hår parfymer" vet inte hur man ska säga det, men
vill ni lukta gott i håret så spraya bara det där i håret så luktar man skitgott. I love it! :D

http://www.exempelbutiken.se/shop/8/art8/47084/47084-origpic-5a21a9.jpghttp://www.beautybygrooming.se/bilder/artiklar/0962202.jpghttp://www.mathem.se/images/products/medium/p5187627.Jpeg

Kommentarer
Postat av: Anonym

Varför kan man inte använda kajal ofta?

// bra blogg, kram

2010-10-18 @ 21:04:37
Postat av: L I N N E A

SV: Klart man kan om man vill, men jag använder det dock inte ofta..

2010-10-19 @ 17:50:37
URL: http://ddeliciouus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0